Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 403

Στο Μπίλιοβο με τον Ορειβατικό Σύλλογο Καλαμάτας

Πεζοπορία στο Μπίλιοβο πραγματοποίησε ο Ορειβατικός Σύλλογος Καλαμάτας την Κυριακή 18 Μαΐου. Η αφήγηση είναι του Γρηγόρη  Μπούσουλα:

«Από τη στιγμή που μου δόθηκε, στα 18, το δικαίωμα ψήφου είχα να επιλέξω... ψήφος ή φύση; Σκεπτόμενος ότι η ψήφος χωρίζει ενώ η φύση ενώνει, προτιμούσα την ημέρα των εκλογών να πηγαίνω σε κάποια παραλία. Αυτή τη φορά είπα να κάνω την αλλαγή και από τη θάλασσα να πάω στο βουνό.

Ο υπολογιστής και συγκεκριμένα το internet, έχουν και την κακή και την καλή τους πλευρά, όπως άλλωστε καθετί στη ζωή. Αναζητώντας κάποιο σύλλογο, μου παρουσίασε τον Ορειβατικό Καλαμάτας (Ε.Ο.Σ. Καλαμάτας). Μπαίνοντας στο πρόγραμμα του Συλλόγου, είδα ότι είναι αρκετά αξιόλογος ως προς τις δραστηριότητές του…

Αν και λίγο μακριά από την περιοχή της Κυπαρισσίας όπου μένω, αποφάσισα να συμμετάσχω στην προγραμματισμένη εκδρομή του Συλλόγου στο Μπίλιοβο και στο Μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου Αλτομυρών. Στις 8.30 το πρωί βρίσκομαι ήδη στα γραφεία του Ορειβατικού. Ένας - ένας έρχονται με ανοιξιάτικα χαμόγελα και ευχές για μια όμορφη μέρα. Αν και δεν τους έχω ξαναδεί, αισθάνθηκα πολύ οικεία στο χώρο, σα να γνωριζόμασταν από καιρό. Το λεωφορείο έχει φτάσει και σιγά - σιγά επιβιβαζόμαστε. Διανύοντας την ανατολική ακτή της Καλαμάτας, σε 30' έχουμε φτάσει στο χωριό Σωτηριάνικα. Ο περίπατος ξεκινάει.

ΣΤΟ ΚΑΛΝΤΕΡΙΜΙ

Το Μπίλιοβο είναι ένα καλντερίμι το οποίο διατηρείται σε αρκετά καλή κατάσταση χάρις και στην έγκαιρη και αποτελεσματική παρέμβαση του Συλλόγου.

mpiliovo 2

Έχει 75 ανηφορικές στροφές. Χτισμένο από δεξιοτέχνες της πέτρας, ένωνε κάποτε τα Αλτομυρά με τα Σωτηριάνικα. Όσο ανεβαίναμε σε υψόμετρο, γινόταν όλο και περισσότερο ορατός ο Μεσσηνιακός Κόλπος.

mpiliovo 4

Τα φυτά στο μονοπάτι (φασκόμηλο, θυμάρι, αγιόκλημα κ.ά.) έκαναν έντονη την παρουσία τους σε κάθε μας βήμα με τα χρώματα και τα αρώματα. Τα πειράγματα μεταξύ μας είχαν και αυτά το δικό τους χρώμα, ώστε να γίνει ο περίπατος ακόμα πιο ευχάριστος, ενώ αρκετά ενδιαφέρουσα ήταν η γνωριμία μου με την Βαρβάρα που είχε αρκετές γνώσεις για τα φυτά και βότανα της περιοχής.

Ο χρόνος κύλησε τόσο όμορφα, που δεν κατάλαβα πότε φτάσαμε στο μοναστήρι του Άϊ - Γιώργη. Αν και ακατοίκητο, ο χώρος ήταν περιποιημένος, με τις τριανταφυλλιές και τις γαρυφαλλιές περήφανα να περιμένουν να τις θαυμάσεις! Ο χώρος στο Μοναστήρι είναι ιδανικός για να αποδράσει κανείς από τη βαβούρα της πόλης. Μείναμε αρκετή ώρα, ήπιαμε και το καφεδάκι μας και η στιγμή της επιστροφής έφτασε. Αυτή τη φορά πήραμε διαφορετικό μονοπάτι, που η διάνοιξή του έχει γίνει πρόσφατα. Δεν έλειψαν και τα απρόοπτα: μια κοπέλα χτύπησε το πόδι της, αλλά με την παρέμβαση των μελών του Συλλόγου όλα είχαν αίσιο τέλος.

Η τέλεια οργάνωση που έχει ο Ορειβατικός, σου δίνει την αίσθηση ότι μπορείς να έχεις πρόσβαση σε οποιαδήποτε βουνοκορφή της Ελλάδας με απόλυτη ασφάλεια, διότι εκτός από έμπειρους ορειβάτες και απλούς περιπατητές, υπήρχαν στην παρέα και μικρά παιδιά, ο Γιωργάκης, η Ερικαίτη, ο Γιάννης, η Όλγα, που απήλαυσαν το ίδιο με εμάς τον περίπατο στο Μπίλιοβο.

Καταλήξαμε όλοι μαζί στο χωριό Κρίσκιος, σε ένα χώρο που προορίζεται για αγροτουρισμό, όπου μας περίμενε ο κύριος Σωτήρης με γευστικότατα εδέσματα και καλό κόκκινο κρασί.

mpiliovo 1

Αφού μας ξενάγησε στο μικρό θεατράκι και τα δενδρόσπιτα, καταλάβαμε εμπράκτως ότι τα όμορφα πράγματα δεν στοιχίζουν.

mpiliovo

Ευχαριστώ όλα τα μέλη του Ε.Ο.Σ. Καλαμάτας για την τέλεια οργάνωση και όσους συμμετείχαν για την ευχάριστη παρέα.

(Η θάλασσα ισορροπεί... και το βουνό εξυψώνει...)».

mpiliovo.jpgmpiliovo_1.jpgmpiliovo_2.jpgmpiliovo_3.jpgmpiliovo_4.jpgmpiliovo_5.jpg