Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Στο εργαστήριο του Γλύπτη - Θεατροπαιχνίδι

Τίτλος: Στο Εργαστήριο του Γλύπτη.

Εκτιμώμενος χρόνος: 20-45 λεπτά 

Θέμα: Δυναμικές Εικόνες 

 

Επεξήγηση: Ένα παιδί καλείται να μείνει ακίνητο σαν «άγαλμα» σε μια «εξωκαθημερινή» στάση. Ένας άλλος, ο «Γλύπτης», καλείται να «διορθώσει» τη στάση ή την έκφραση του αγάλματος κάνοντας μικρές μετατροπές. Ο Γλύπτης μπορεί να σηκώσει και κάποιον άλλον για να συμπληρώσει το έργο του. Η υπόλοιπη ομάδα προτείνει τίτλο για το γλυπτό. Τέλος, ο Γλύπτης ανακοινώνει τον δικό του τίτλο.

 

-Αν όλοι διστάζουν να πάρουν μια στάση πέρα από αυτή που συνηθίζουν, μπορεί να δοκιμαστεί η μέθοδος: «τρέξιμο και Στοπ». 

-Με αφορμή ένα συγκεκριμένο τύπο ή αντικείμενο: Ο Γλύπτης μπορεί να φτιάχνει το έργο του έχοντας στο μυαλό του ένα συγκεκριμένο τύπο, π.χ. τον δάσκαλο, έναν γέρο, τον οδηγό ενός λεωφορείου ή ένα δέντρο κ.λ.π. 

-Με αφορμή ένα συναίσθημα ή μια μνήμη: Ο Γλύπτης μπορεί να φτιάχνει το έργο του έχοντας στο μυαλό του ένα συναίσθημα π.χ. λύπη, χαρά, θυμός, πείνα, προσφυγιά κ.λ.π. Οι υπόλοιποι καλούνται να αναγνωρίσουν το συναίσθημα. Ο εμψυχωτής έχει ένα κατάλογο με συναισθήματα από όπου θα διαλέγουν οι Γλύπτες. Επίσης μπορούν να συζητηθούν για λίγο παιδικές μνήμες, π.χ. η πρώτη μέρα στο σχολείο, μια εκδρομή κ.ά., και σε μικρές ομάδες να αναπαραστήσουν επιλεγμένες στιγμές από τέτοιες αναμνήσεις.

-Μια ιστορία ανάμεσα στον δημιουργό και στο έργο του: Αναπτύσσουμε μια ιστορία ανάμεσα στον γλύπτη και στο γλυπτό (π.χ. Ο Γλύπτης μπορεί να αφηγείται μια ιστορία και το Γλυπτό να αναπαριστά κάθε φορά την κατάσταση που περιγράφει ο Γλύπτης).

-Τέτοιες ιστορίες μπορεί να φτιάξει πολλές ο εμψυχωτής ή να δανειστεί από ταινίες του Τσάπλιν και του βωβού κινηματογράφου.  


Στόχοι παιχνιδιού-άσκησης:

  1.  Η ενεργοποίηση της φαντασίας του παιδιού με δυναμικές εικόνες είναι ένας απ’ τους βασικούς στόχους αυτού του παιχνιδιού.
  2. Η ενθάρρυνση της ομαδικότητας.
  3. Η ανάπτυξη της σωματικής έκφρασης.
  4. Τα παιδιά είτε ατομικά είτε ως σύνολο καλούνται να δουλέψουν με τα σώματα τους και να δημιουργήσουν εικόνες γεμάτες δυναμική ενέργεια.
  5. Η μεγαλύτερη συγκέντρωση ενέργειας σε κατάσταση ακινησίας και η διατήρησή της σε υψηλά επίπεδα.

 

ΠΗΓΗ: “Για ένα νεανικό δημιουργικό θέατρο”, Νίκος Γκόβας, ασκήσεις-παιχνίδια-τεχνικές

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικος: Λεντούδη Αναστασία

iso9001 2015

govgr

wifi4eu

Επικοινωνία

Αθηνών 99, Καλαμάτα ΤΚ 24 134

  • dummy(+30) 27213 60700

  • dummy(+30) 27213 60760

  • dummy polites@kalamata.gr

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech